انواع روش های تولید محتوا

انواع روش های تولید محتوا

تولید محتوا امروزه به یکی از بخش‌های جدا نشدنی اینترنت و وب تبدیل شده است. البته تولید محتوا دیگر مربوط به صفحات وب‌سایت‌ها نیست و شما برای هر چیزی که اقدام به تولید و ارائه محتوا نمایید به نحوی تولید محتوا محسوب می‌شود. فرقی نمی‌کند که یک کاتالوگ، پوستر تبلیغاتی، تیزر ویدئویی، عکس برای اینستا، جمله‌ای برای توییتر یا یک مقاله برای وب‌سایت باشد.

محتوا چیست و چرا تولید محتوا اهمیت دارد؟

محتوا یک راه ارتباطی بین صاحبین کسب و کار و مخاطبین است تا بتوانید درباره کسب و کار خود اطلاعاتی در اختیار مخاطبین هدف قرار دهید. تولید محتوا از این نظر مورد اهمیت است که به شما کمک می کند تا کاربران با کسب و کارتان آشنا شوند و از این طریق فروش خود را افزایش دهید.

تولید محتوا چگونه است و به چند دسته تقسیم می‌شود؟

انواع تولید محتوا را به شکل خیلی کلی و با در نظر گرفتن اهداف پشت ان بررسی می‌کنیم.

محتوای سرگرم کننده

گاهی به عنوان یک نویسنده یا تولید کننده محتوا هدف شما سرگرم کردن مخاطب و ایجاد یک فضای سرگرم کننده برای او هستید تا در طول روز بتوانید او را با مطالب هیجان انگیز خود سرگرم کنید.

محتوای عاطفی

گاهی مخاطب از خواندن یا دیدن محتوایی که شما خلق کرده اید، با احساسات متفاوتی در درون خود مواجه می‌شود این نوع از تولید محتوا به نوعی محتوای عاطفی است زیرا شما به عنوان تولید کننده آن عواطف و احساسات او را درگیر کرده‌اید.

محتوای دانستنی

باید برای رسیدن به پاسخ این سوال که تولید محتوا چگونه است این مورد را در نظر بگیریم که بسیاری از تولید کنندگان محتوا به دنبال افزایش آگاهی در مخاطب هستند . محتواهای دانستنی، به شکلی هستند که می خواهند بسیاری از مشکلات کاربر را برطرف کنند و به نیاز های او پاسخ دهند.

محتوای آموزنده

در نهایت یکی از محبوبت ترین ها در انواع تولید محتوا، محتواهای آموزنده هستند که معمولا در پاسخ به چرایی و چگونگی به سوالات کاربران پاسخ می‌دهند.

انواع روش های تولید محتوا

امروزه در فضای اینترنت انواع مختلفی از محتوا را مشاهده می کنید که هرکدام به نحوی توانسته اند مخاطبین را به خود جذب کنند. برای تولید محتوای با کیفیت لازم است با روش های مختلف تولید محتوا آشنا شوید و با توجه به نوع کسب و کارتان از آن استفاده کنید.

در این راه لازم است هوشمندی خود را افزایش دهید تا عملکرد بهتری نسبت به رقبای خود داشته باشید.

روشهای مختلفی برای تولید محتوای سایت وجود دارد که هرکدام از آنها ما را در مسیر رسیدن به اهدافمان کمک می کنند. در ادامه با انواع روشهای تولید محتوا آشنا خواهیم شد.

 

1. تولید محتوا صوتی

یکی از تکنیک های تولید محتوا، تولید محتوای صوتی است. امروزه بسیاری از افراد فرصت کافی برای خواندن محتوای متنی ندارند. شما می توانید برای محتواهای طولانی سایت خود پادکست تهیه کنید تا افراد بتوانند، با گوش دادن به آنها اطلاعات مورد نیازشان را بدست آورند.

 

2. تولید محتوا با ترجمه متون

یکی دیگر از راه های تولید محتوا، تولید محتوا با ترجمه متون است. در این روش افراد محتواهای مرتبط با موضوع خود را که به زبان دیگری نوشته شده است را ترجمه می کنند و سپس آن را به قلم خود می نویسند. اینگونه می توانید مطالبی که تاکنون در محتوایتان ذکر نکرده اید را به آن اضافه کنید. استفاده از محتوا ترجمه بهترین راه برای تولید محتوا یونیک و بروزرسانی محتواهای قدیمی است؛ چرا که به این ترتیب می توانید مطالب و نکاتی را پیدا کنید سایت های رقیب کمتر به آن پرداخته اند.

 

3. تولید محتوا خبری

یکی دیگر از انواع تولید محتوا، محتوای خبری می باشد؛ نویسندگان مجلات خبری به انتشار اینگونه محتواها می پردازند. در تولید محتوا خبری بایستی از اخبار معتبر و بروز استفاده کنید. محتوا خبری برای سایت های خبری و رپورتاژ مورد استفاده قرار میگیرد. سبک این نوع محتوا اصولا رسمی و بیشتر اوقات هیجانی خواهد بود؛ چرا که قرار است مخاطب را به هیجان واداشته و اطلاعات خاصی در به او بدهد.

 

4. تولید محتوا آموزشی

 

هدف از تولید محتوا آموزشی همانطور که از نامش پیدا است، آموزش یک موضوع به کاربران است. برای تولید این نوع محتوا ابتدا بایستی مخاطب هدف خود را بشناسید. سپس با توجه به مخاطب هدف و نوع آموزش روش تولید محتوا را انتخاب کنید. سایت های مختلفی از محتوا آموزشی استفاده می کنند؛ فرقی نمی کند که سایت شما در چه حوزه ای فعالیت دارد.

 

5. تولید محتوا تلفیقی

یکی از انواع تولید محتوا، محتوای تلفیقی است. در تولید محتوا تلفیقی می توان از چند روش تولید محتوا همزمان استفاده کرد. برای مثال برای تولید محتوا آموزشی می توانید از متن و ویدیو استفاده کنید. به این نوع تولید محتوا تلفیقی می گوییم. به عنوان مثال می توانید در بخش وبلاگ وب پویا محتواهایی را مشاهده کنید که علاوه بر متن، پادکست و ویدیو نیز دارند. برخی از محتواها تنها با متن نمی توانند نیاز کاربر را پاسخ بدهند؛ به همین دلیل برای کمک بیشتر به کاربران باید روش ها دیگری را نیز استفاده کنید.

 

6. تولید محتوا متنی

یکی از رایج ترین انواع محتوا که مشاهده می شود، محتوا متنی است. در محتوا متنی تنها با نوشتن تیتر و متن جذاب محتوا می توانید، کاربران را به خواندن کامل محتوا ترغیب کنید. محتوا متنی انواع مختلفی دارد چند نمونه از آنها عبارتند از: مقاله های آموزشی، متن ایمیل، مقاله های تحلیلی و …

 

7. محتوا ویدیویی

یکی دیگر از تکنیک های تولید محتوا، تولید محتوای ویدیویی است. شما می توانید برای انتقال بهتر پیام به مخاطبین از ویدیو استفاده کنید. همچنین امکان اشتراک گذاری ویدیوها توسط کاربران نیز وجود دارد. حدود هفتاد درصد از مخاطبین با مشاهده ویدیو به خرید کردن از شما ترغیب می شوند.

8. محتوا تصویری یا اینفوگرافیک

اکثر افراد تصور می کنند تولید محتوا تصویری کار سختی است. به همین دلیل بیشتر به تولید محتوا متنی می پردازند. در صورتی که محتوای بصری جذابیت بیشتری برای مخاطبان دارد و ترجیح می دهند به جای خواندن محتوای طولانی، توسط یک تصویر تمام اطلاعات مورد نیازشان را بدست آورند. گاهی اوقات یک تصویر می تواند تا ده برابر تاثیر بیشتری بر روی مخاطبان داشته باشد.

9. وبینار

یکی دیگر از انواع محتوا، وبینار است. وبینار به صورت آنلاین و با هدف پاسخگویی به سوالات کاربران صورت می گیرد. اینگونه کاربران می توانند طی این وبینار تمام ابهامات خود را برطرف کنند.

 

10. تولید محتوا در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی

یکی از بسترهایی که امروزه توانسته است یک راه ارتباطی برای فروشندگان و کاربران باشد، شبکه های اجتماعی هستند. افراد بیشتر وقت خود را در این شبکه ها با هدف های گوناگون می گذرانند. از جمله شبکه های اجتماعی پربازدید می توان به اینستاگرام، تلگرام، لینکدین، توییتر و … اشاره کرد. شما نیز می توانید از این شبکه های پربازدید برای تبلیغ و جذب مشتری استفاده کنید.

اما چگونه؟ اینستاگرام یکی از پربازدید ترین شبکه های اجتماعی است که این امکان را فراهم کرده تا کاربران با داشتن یک اکانت بیزینسی بتوانند، مشتریان بیشتری جذب کنند. شما می توانید با تولید محتوا در این شبکه ها به  ویژه اینستاگرام به رونق کسب و کارتان کمک کنید.

برای خواندن مقالات مرتبط کلیک کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها