راهکارهای بهینه سازی سایت

راهکارهای بهینه سازی سایت

بهینه سازی چست؟

بهینه‌سازی سایت، فرآیند اجرای اصلاحاتی است برای رسیدن به سایتی که اهداف کسب‌وکاری شما را بهتر محقق می‌کند. این اهداف بسته به نوع کسب‌وکار شما بسیار با هم متفاوت خواهد بود. اما نهایتاً هدف اصلی و عمده همگی سایت‌ها این است که بازدیدکنندگان به راحتی بتوانند یک فعالیت مشخص را به انجام برسانند.

چرا بهینه سازی وب سایت مهم است؟

هدف نهایی بهینه سازی ، ایجاد وب سایتی است که به بازدید کنندگان شما خدمات بهتری ارائه کند که به نحوی به بهبود رتبه در موتورهای جستجو ، بازدید بیشتر و مشتریان بیشتری ختم خواهد شد.

اگر وب سایت خود را به عنوان یک سرمایه بدانید ، بهینه سازی موجب افزایش ارزش و اعتبار سرمایه شما خواهد شد.

مهم ترین مزایای بهینه سازی سایت عبارتند از:

دریافت ترافیک بیشتر از موتورهای جستجو

بهینه سازی بخشی از سئو است که به عملکرد سایت مربوط است و همراه با سایر اقداماتی که در سئو انجام می شود در نهایت رتبه سایت را در گوگل و موتورهای جستجوی دیگر افزایش خواهد داد. این بهبود رتبه زمانی که به ازای عبارات کلیدی محبوب باشد ، می تواند ترافیک سایت را چندین برابر کند.

صرفه جویی در هزینه های تبلیغاتی

یکی از مزایایی که بهینه سازی سایت دارد این است که هزینه های تبلیغاتی شما را کاهش می دهد. ظرفیت موتورهای جستجو در تامین مشتری برای کسب و کار شما به قدری بالاست که عملا نیازی به سایر روشهای بازاریابی اینترنتی نیازی نخواهید داشت. اگرچه می توانید از چند روش بصورت موازی استفاده کنید ، اما باز هم نسبت به قبل از بهینه سازی ، هزینه های کمتری را پرداخت خواهید کرد.

کسب سهم بیشتری از مشتریان در بازار رقابت

بسیاری از سایتها قبل از بهینه سازی مشکلات اساسی دارند و ایرادات آنها اجازه ارتقا رتبه در گوگل را نمی دهد. اما پس از بهینه سازی ، چندین صفحه سایت به ازای چندین عبارت در نتایج جستجو ظاهر می شوند که در نتیجه سهم بیشتری از مشتریان را جذب خواهند کرد.

بهبود تجربه کاربری سایت

زمانی که کاربری وارد سایت شما می شود ، باید بتواند به خوبی با محیط کاربری ارتباط برقرار کند ، محصولات و خدمات مدنظر خود را بیابد ، به آسانی خرید نماید ، پرداخت کند ، بتواند نظرات و پیشنهادات خود را ثبت نماید ، مطالب را به اشتراک بگذارد ، از جذابیت سایت لذت ببرد ، عملکرد سایت در حالت بهینه باشد ، سایت را با سرعت بالایی بارگزاری کند و بسیاری دیگری از فاکتورهایی که مربوط به تجربه کاربری سایت می باشند را در بهترین وضعیت مشاهده نماید. از مزایای بهینه سازی سایت ، بهبود تجربه کاربری یا user experience است.

راهکارهای بهینه سازی سایت

بهترین روش های بهینه سازی وب سایت

بهترین روش ها و استراتژی هایی که می توانید برای بهسازی سایت خود دنبال کنید را توضیح می دهیم. این 10 مورد را می توان مهمترین روشها دانست که اولویت سئو هستند. با اجرای دقیق این موارد طی زمان یک تا دو ماه ، وضعیت سایت شما بهبود خواهد یافت و نتایج مثبت آنها را در ارتقا رتبه سایت لمس خواهید کرد.

اگرچه باتوجه به تعداد و قدرت رقبا ، راه دشواری پیش رو دارید ، اما مطمئن باشید که می توانید با اجرای این 10 تکنیک ، وبسایت خود را به وضعیت استاندارد و مطلوب برسانید و پس از مدتی از بسیاری از رقبای خود پیشی بگیرید.

بهینه سازی سایت براساس core web vitals

جدیدترین فاکتور رتبه بندی سایت ها در گوگل ، web vitlas هستند که سه فاکتور اصلی را شامل می شود که بیشتر به زمان بارگزاری سایت مربوط می شود. هرچقدر که سرعت سایت بیشتر باشد ، امید بیشتری برای پشت سر گذاشتن رقبا در نتایج جستجو خواهید داشت. فشرده سازی کدها ، بهینه سازی تصاویر ، بارگزاری فایل های سنگین در فوتر ، جلوگیری از بارگزاری js و css اضافی ، تکنیک های خوبی برای تحقق این هدف هستند.

رفع خطاهای فنی سئو

ایرادات برنامه نویسی و ساختار قالب یکی از اصلی ترین مشکلات وب سایت های وردپرس است که نیاز به بهینه سازی دارد. با بهبود این مورد ارتباط خزنده گوگل با سایت بهبود می یابد و به راحتی می تواند صفحات سایت را بررسی و ایندکس کند.

بررسی و اصلاح ساختار سایت خود

بهینه سازی ساختار سایت هم در درک بهتر کاربران و هم درک بهتر ربات موتور جستجو از محتوای سایت تاثیر دارد. هرچقدر که کاربران و ربات ها ، درک بهتری از سایت شما داشته باشند ، محتوا ، مقالات ، تگ ها و لینکها را بهتر متوجه می شوند.

مطالب محبوب و کاربردی برای کاربران منتشر کنید

انتشار مطالب و مقالاتی که حول موضوعات محبوب کاربران در فضای مجازی باشد یکی از بهترین اقدامات برای بالا بردن بازدید سایت بصورت کاملا طبیعی و قانونی است و گوگل نیز اهمیت زیادی به این موضوع می دهد.

استفاده از rich snippets

نشانه گذاری Schema به گوگل کمک می کند تا صفحه شما را بفهمد و نوع محتویات صفحه را تشخیص دهد.

اما این نشانه گذاری به خودی خود نمی تواند تضمین بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو باشد. ولی می تواند به شما کمک کند بازدید بیشتری به ازای عبارات و کلماتی که در rich snippets درج کرده اید ، بدست آورید.

تقویت برند تجاری

یکی از مهم ترین اقدامات در بهینه سازی سایت ، تقویت برند تجاری شماست. به کمک سئو می توانید آگاهی از برند خود را افزایش دهید و آن را به مخاطبان بشناسانید.

راهکارهای بهینه سازی سایت

دریافت لینک از سایت های مرتبط

وب سایت های بهینه که اعتبار بیشتری در گوگل دارند ، از وبسایت های دیگر توجه و لینک های بیشتری نیز دریافت می کنند. هرچقدر سایت شما بهینه تر باشد ، احتمال اینکه وبسایت های بیشتری به سایت شما علاقه مند شوند و بتوانید بک لینک های باکیفیتی دریافت کنید بیشتر می شود. ثبت بک لینک های باکیفیت یکی از مهمترین تکنیکهای سئو است.

محتوای قدیمی را به روز کنید

علاوه بر تولید محتوای جدید ، باید توجه ویژه ای به محتوای قدیمی سایت خود داشته باشید. بسیاری از مطالب و اطلاعات به مرور زمان ارزش خود را از دست می دهند و نیاز است برای اینکه به رتبه های خوب در نتایح باز گردند بروزرسانی شوند. بروزرسانی محتوا در برخی مواقع حتی بیشتر از تولید محتوا اهمیت دارد.

بهینه سازی دکمه های cta

زمانی که کاربری وارد سایت می شود نباید سردرگم شود. همچنین شما با ایجاد و بهینه سازی دکمه cta می توانید کاربر را بصورت دوستانه به اقدام عملی که مورد نظر شماست ترغیب کنید. استفاده از دکمه تماس با ما ، تخفیف ویژه ، ثبت اطلاعات و … بخشی از این تکنیک ها هستند.

سازگاری سایت با موبایل را افزایش دهید

اهمیت سازگاری سایت با موبایل بسیار زیاد است به ویژه اینکه در سال 2021 ، گوگل رتبه بندی ها را براساس عملکرد سایت در موبایل انجام می دهد و طبیعتا هرسایتی سازگاری بیشتری با نسخه تلفن همراه داشته باشد رتبه بهتری کسب خواهید کرد.

برای خواندن مقالات مرتبط کلیک کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها