طراحی سایت داینامیک

طراحی سایت داینامیک به نوعی طراحی سایت گفته میشود که در آن تمام نیازمندی های یک مشتری بررسی شده و بر اساس آن طرحی انعطاف پذیر طراحی میشود و صاحب وب سایت، خود میتواند بر اساس ضرورت و صلاح دید خود، محتویات سایتش را به صورت آنلاین تغییر دهد.
در این نمونه از طراحی وب، کنترل تمامی بخش های سایت در اختیار صاحب وب سایت است و وی بدون نیاز به تماس با طراح وب، خود شخصاً میتواند مطالب سایت خود را اضافه و کم کند. فعالیت هایی چون ایجاد صفحه، حذف صفحه، ویرایش محتویات هر صفحه و …

تفاوت سایت داینامیک و استاتیک در چیست؟

وب سایت استاتیک از چند صفحه html تشکیل شده است. این نوع وب سایت توسط برنامه نویس حرفه‌ای طراحی می‌شود. معمولاً سالی یکی دو بار مورد ویرایش قرار می‌گیرد. شاید بیشتر شبیه یک بروشور آنلاین به نظر بیاید. سرعت آن بالاست زیرا حجم کد بسیار پایینی دارد و سئوی وب سایت‌های استاتیک نیز از جهتی آسان‌تر است. ولی کاربران عادی از پس ویرایش آن بر نمی‌آیند به همین دلیل است که امروزه به نوعی درخواست چنین وبسایت هایی بسیار کم شده است.

درمورد وب سایت داینامیک یا پویا شاید به طور کلی بتوان اینطور گفت که تمام وب سایت‌هایی که شما با آنها بیشتر کار می‌کنید؛ از نوع داینامیک یا پویا هستند. یعنی تمام سایت‌های خبری، آموزشی، فروشگاه‌های اینترنتی و … از نوع وب سایت‌های داینامیک هستند.

انواع ساخت وب سایت داینامیک

از آن جهت این وب سایت‌ها را داینامیک می گویند که مدام در حال تغییر و به روز رسانی هستند. سایت‌های داینامیک در دو نوع کلی طراحی و ساخته می‌شوند. طراحی وب سایت‌های داینامیک به شکل‌های مختلفی انجام می‌شود مثل:

 

طراحی وب سایت داینامیک بصورت اختصاصی

نوع نخست آن که بسیار گرانقیمت است، نوعی است که در آن که یک برنامه نویس حرفه‌ای از اولین کد تا آخرین کد را بنویسد. هزینه چنین طراحی بسته به سابقه برنامه نویس، نمونه کارها، شهر مورد نظر تغییر می‌کند.

زمانی که یک برنامه نویس سایتی را طراحی می‌کند، یک پنل مدیریت نیز برای وب سایت طراحی می‌کند. به این معنی که صاحب وب سایت به راحتی می‌تواند مطالب موجود در سایت را ویرایش و بروز رسانی کند.

طراحی وب سایت داینامیک با استفاده از CMS

نوع دوم استفاده از cms یا مدیریت محتوا می‌باشد. در واقع برنامه‌ای است که بدون نیاز به دانش برنامه نویسی می‌توان به ویرایش، تولید محتوا و غیره پرداخت. مدیریت محتواهای متفاوتی در بازار وجود دارند مانند جوملا، وردپرس، پرستاشاپ و … که محبوب‌ترین آنها وردپرس می‌باشد.

مزایای طراحی سایت داینامیک :

-به روز رسانی سریع و آسان به صورت آنلاین توسط مدیر سیستم
-ارائه انواع خدمات تحت وب به کاربران
-گنجاندن حجم وسیعی از اطلاعات در سایت
-به روز رسانی همیشگی وب سایت طوری که مخاطب زنده بودن وب سایت شما را احساس می نماید .
-صرفه‌جويی در زمان ايجاد و به روز رسانی وب سايت ها
-امكان مديريت و به روز رسانی بدون تخصص
-انعطاف‌پذيری بسيار بالا
-توزيع مديريت سايت در سيستم بين چند نفر
-امنيت بالاتر وب ‌سايت
-کاهش چشمگير هزينه‌های نگهداری و پشتيبانی
-پشتيبانی از چند زبان
-امكان اضافه كردن امكانات سفارشی

 معایب وب سایت داینامیک

  •  از آنجا که حجم داده‌ها و کدها در سایت های داینامیک بالا است، نیازمند سروری با هزینه بالاتری می باشد. سروری که به حجم و سی پی یو به مراتب بالاتری از سایت استاتیک نیاز دارد.
  • امنیت وب سایت‌های داینامیک از سایت‌های استاتیک پایین‌تر است.

برای خواندن مقالات مرتبط کلیک کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها