رتبه سایت در گوگل و روش های بهبود آن

رتبه سایت در گوگل و روش های بهبود آن

رتبه گوگل در واقع به امتیازی گفته می شود که گوگل برای وب سایت مورد نظر در نظر می گیرد . در واقع تمام عملیاتی که برای بهینه سازی سایت انجام شود در این قسمت به وضوح قابل مشاهده است ، در واقع هر چه بر روی سئو به صورت مستمر و در ابتدای آن ساختاری و ریشه ای زمان گذاشته شود سبب افزایش رتبه گوگل می گردد.

رتبه گوگل یکی از مشخصه هایی است که بر روی سئو سایت می تواند تاثیر گذار باشد و در این حیطه کمک شایانی نماید ، روش های مختلفی در این حیطه وجود دارد که سبب می گردد رتبه گوگل و یا به عبارتی دیگر GoogleRank افزایش یابد که در نظر گرفتن موارد فوق می تواند سبب افزایش رتبه گوگل گردد .در کنار موارد مطرح شده ابزار هایی نیز وجود دارد که سبب بررسی میزان رتبه گوگل می گردد.

رتبه سایت در گوگل و روش های بهبود آن

رتبه سایت در گوگل و روش های بهبود آن

 

10 راهکار افزایش رتبه سایت در گوگل

موتورهای جستجو گوگل در واقع از متدهای متنوع برای تعیین سایت های صفحه اول خود استفاده می کنند. استفاده از روش های کذب و بی فایده، شاید در ابتدا باعث بهبود سایت شما شود ولی بعد از گذشت مدتی گوگل به دلیل استفاده از روش های اسپم، سایت شما را جریمه خواهد کرد. بنابراین برای افزایش رتبه سایت خود در گوگل باید از روش های اصولی استفاده کنید. تمام روش های بهبود افزایش رتبه و بازدید سایت، زیر مجموعه ای از اصول سئو محسوب می شوند که بکارگیری این روش ها سبب رشد سایت شما خواهد شد. در ادامه 10 تکنیک اصولی و نوین افزایش رتبه سایت در گوگل را بیان خواهیم کرد:

1. بهبود سایت از طریق تولید محتوا

یکی از روش های بهینه سازی سایت، تولید محتوا ارگانیک می باشد که استفاده از مطالب جدید و غیر کپی محسوب می شود. گوگل به سایت هایی که دارای محتوای ناب و دست اول می باشند، اهمیت بیشتری می دهد. صاحبان سایت ها باید مطالب با کیفیت و مرتبط با موضوع اصلی را منتشر نمایند تا بازدیدکنندگان را به سایت خود جذب نمایند. شما باید در تهیه و تولید محتوای سایت خود از استراتژی مناسب استفاده کنید و مطالبی با جذابیت بالا و مفید را تولید نمایید. بنابراین یک روش ساده در افزایش بازدید سایت در موتورهای جستجو گوگل، تولید محتوا اصولی به شمار می آید.

2. استفاده از کلمه کلیدی مناسب برای محتوای سایت

انتخاب کلیدواژه مناسب برای سایت به عنوان یک روش مهم در بهینه سازی سایت شناخته می بود. بهتر است در هنگام انتخاب کلمه کلیدی، خود را جای کاربران اینترنتی قرار دهید و تصور کنید که برای یافتن یک محصول یا خدمات مدنظرتان از چه کلمه ای برای جستجو استفاده می کنید. به عنوان مثال اگر به دنبال آموزشگاه زبان انگلیسی در تهران هستید، بهتر است از کلمه کلیدی« آموزشگاه زبان انگلیسی در تهران» به جای « آموزشگاه زبان» استفاده کنید. بنابراین از کلید واژه مرتبط با موضوع و خدمات در محتوا استفاده کنید تا تاثیر مثبتی بر بهبود رتبه سایت شما بگذارد.

3. افزایش بازدید سایت از طریق تبلیغات اینترنتی

همواره تبلیغات برای بهتر دیدن شدن به عنوان یک روش نوین و پربازده محسوب می شود که تبلیغات اینترنتی یکی از روش های اصولی در افزایش بازدید سایت می باشد. استفاده از تبلیغات سبب بهبود رتبه الکسا و در نتیجه افزایش بازدید و فروش سایت خواهد شد. تبلیغات باید به صورت اصولی و حرفه ای صورت پذیرد تا منجر به افزایش رتبه سایت شود.

4. محتوای سایت خود را به طور مداوم به روز رسانی کنید

یکی دیگر از روش های ساده در افزایش بازدید و رتبه سایت شما، به روز رسانی محتوای سایت به طور مدام و با برنامه ریزی می باشد. استفاده از این روش تاثیر مثبتی در سئو سایت شما خواهد داشت و کاربران بیشتری را به خود جذب می نماید. بنابراین انتشار محتوای ارگانیک و جدید به طور مداوم در سایت سبب بهبود رتبه سایت شما خواهد شد و در نتیجه به افزایش بازدید و فروش بیشتر محصولات شما منجر می شود. استفاده از این تکنیک نیز به هزینه نیاز ندارد و فقط باید اندکی زمان صرف تولید و انتشار مطلب نمایید.

5. به لینک توجه بیشتری کنید

یکی از مهمترین عوامل در ارتباط بین صفحات و سایت، لینک ها می باشند که باعث ارتباط بین صفحات داخلی سایت و ایندکس سریع صفحات خواهند شد. لینک های داخلی با استفاده از انکر تکست صورت می پذیرد. لینک های خارجی به گونه ای هستند که محتوای سایت شما را باکیفیت تشخیص می دهند و به نوعی آن را تایید می نمایند. بنابراین این لینک های خارجی تاثیر به سزای در افزایش رتبه سایت در گوگل خواهند داشت.

6. توجه به سرعت سایت

سرعت سایت در بارگذاری صفحات، یکی از عوامل موثر در بهبود و افزایش رتبه سایت محسوب می شود. بنابراین در طراحی سایت باید به این نکته توجه داشته باشید که کاربران به سایت هایی با سرعت بالا علاقه بیشتری نشان خواهند داد. سرعت سایت علاوه بر بهبود سئو سایت در جذب کاربران نیز تاثیر به سزای خواهد داشت. پیشنهاد می کنیم که در طراحی سایت به این نکته مهم دقت کنید تا با کاهش سرعت بارگذاری صفحه مواجه نشوید.

7. استفاده از نقشه سایت چگونه باعث افزایش رتبه سایت می شود؟

یکی دیگر از تکنیک های بهبود رتبه سایت، استفاده از نقشه سایت می باشد که به عنوان راهنمای گوگل برای پیمایش سریع تر به سایت محسوب می شود. شما می توانید لینک هریک از صفحات سایت را در نقشه قرار دهید و ایندکس صفحات را برای گوگل راحت تر نمایید. روش استفاده از نقشه سایت به عنوان یک تکنیک مناسب جهت افزایش رتبه سایت در گوگل شناخته می شود.

8. سایت خود را واکنش گرا طراحی کنید

واکنشگرا بودن سایت به این معنی می باشد که تمامی صفحات سایت با دستگاه هایی از قبیل موبایل، تبلت و کامپیوتر قابل مشاهده باشند. سایت هایی که دارای مشکل نمایش محتوا در دستگاه های مختلف نباشند، کاربران بیشتری را به خود جذب می کنند و این ویژگی بر رنک سایت بسیار موثر می باشد. با طراحی وب سایت واکنش گرا، می تونید امتیاز وب خود را بالا ببرید و سبب تاثیر مثبتی بر سئو آن شوید.بنابراین از روش واکنش گرایی سایت در جهت بهبود رتبه سایت غافل نشوید.

9. توجه به متاتگ ها در سایت

موتورهای جستجو گوگل در ابتدا به متاتگ سایت دقت می کنند و این توضیحات برای گوگل بسیار حائز اهمیت می باشد. استفاده از کلمات کلیدی در متا تگ بسیار مهم می باشد و باید مرتبط با محتوای سایت تهیه شوند تا گوگل آن را معتبر بشناسد. بنابراین استفاده از متا تگ ها به انواع یک ابزار بررسی سایت برای گوگل محسوب می شود که توضیحات اصولی متاتگ سبب افزایش رنک سایت خواهد شد.

10. امنیت سایت خود را افزایش دهید

یکی از نکات مهم در افزایش ترافیک سایت، امنیت وب سایت می باشد که برای طراحان و برنامه نویسان اهمیت ویژه ای دارد. به عنوان مثال بهتر است از پروتکل https برای افزایش امنیت سایت خود استفاده کنید تا نفوذ به اطلاعات سایت را تا حد امکان کاهش دهید. بنابراین با در نظر گرفتن نکات امنیتی، می توانید به افزایش رتبه سایت خود کمک کنید.

برای خواندن مقالات مرتبط کلیک کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها