طراحی سایت چگونه تاثیرگذار است؟

طراحی سایت چگونه تاثیرگذار است؟

در دنیای امروز با تغییر مسیر بسیاری ازکسب‌وکارهای سنتی به سمت کسب‌وکارهای اینترنتی، بازار فعالیت‌هایی همچون طراحی سایت رونق زیادی پیدا کرده است. طراحی سایت یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در موفقیت یک کسب و کار در فضای آنلاین است. طراحی مناسب سایت، به کسب و کار کمک می کند تا بهتر دیده شود، بازدیدکنندگان را جذب کند و به آنها تجربه کاربری خوبی ارائه دهد.

طراحی سایت چه کمکی به موفقیت بیشتر یک کسب و کار می کند ؟

در صورت داشتن برنامه ریزی صحیح برای استفاده از فرصت بی انتهای بازاریابی در دنیای اینترنت، طراحی سایت در حقیقت از جمله اولین و مهمترین اقدامات محسوب می شود.

هر شرکت ، سازمان و کسب و کار برای جلب اعتماد مشتریان و امکان ارائه خدمات و پاسخگویی به آنان لازم است که دفتر ، مغازه و به صورت کلی یه مکان فیزیکی برای مراجعه مشتریان داشته باشد. وب سایت در واقع دفتر مرکزی شما در دنیای مجازی و فضای اینترنت محسوب می شود  و طراحی سایت به شما این امکان را می دهد که یک پایگاه اصلی در اینترنت داشته باشید که دفتر مرکزی شما محسوب می شود و دفاتر دیگر شما در بخش های مختلف اینترنت به آن متصل می گردد.

چه صاحب یک کسب و کار کوچک باشید و چه در حال اداره یک سازمان بزرگ ، امروزه داشتن وب سایت برای شما یک ضرورت محسوب می شود چراکه نادیده گرفتن و پشت کردن به چنین پتانسیل عظیمی برای کسب و حفظ اعتبار با هیچ یک از اصول مدیریتی و بازاریابی همخوانی ندارد و در بسیاری موارد صدمات زیادی به کسب و کار شما خواهد زد.

برخی از تاثیرات مهم طراحی سایت بر کسب و کار عبارتند از:

1. ایجاد اعتماد برای مشتریان

برای افراد، وب سایت شغل شما بر احساس مشتریان در مورد بیزینستان تأثیر می گذارد. تحقیقات نشان می دهد که 75٪ از کاربران اعتراف می کنند که در مورد اعتبار یک شرکت، بر اساس طراحی وب سایت آنها قضاوت می کنند. در اینجا یک نکته مهم وجود دارد که نمی توان آن را نادیده گرفت؛ نداشتن وب سایت در دنیای امروز می تواند به عنوان نشانه عدم تمایل به سرمایه گذاری در تجارت خود تلقی شود. قطعا نمی خواهید که مشتریانتان فکر کنند شما به کارتان اهمیتی نمی دهید.در سال 2018، بررسی های آنلاین در گوگل و فیسبوک به طور فزاینده ای به یکی از مهمترین عوامل در تعیین موفقیت یا عدم موفقیت یک تجارت تبدیل شده است. تحقیقات نشان می دهد که 90٪ از مشتریان، قبل از مراجعه حضوری، نظرات آنلاین را می خوانند. به بیان ساده، کاربران قبل از تصمیم گیری برای خرید، می خواهند در مورد تجربیات مثبت سایر مصرف کنندگان بخوانند.

2. نمایش محصولات و خدمات

چگونه ارزش خود را به مشتریان ارائه می دهید؟ چگونه می توانید بدون مراجعه حضوری به فروشگاه خود، مشکلات مخاطبانتان را برطرف کرده و محصولات مناسبی را ارائه دهید؟ در واقع فقط دو گزینه وجود دارد: مشتریان می توانند با فروشگاه تماس بگیرند یا اینکه می توانند شما را در فضای وب جستجو کنند. تحقیقات نشان می دهد که گزینه جستجوی آنلاین در حال پیشی گرفتن است. از سال 2016، 76٪ از مصرف کنندگان قبل از خرید حضوری در یک فروشگاه، در مورد محصولات یا خدمات آن تحقیق می کنند.
همانطور که توسط آمار ثابت شده است، مشتریان به دنبال تجارت آنلاین شما هستند. نداشتن وب سایت مانند نداشتن فضای اداری کافی برای فروشگاه شما است. بدون آدرس و هیچ نام و نشانه ای بالای درب و هنگامی که هیچ محصولی نمایش داده نمی شود و هیچ قیمتی وجود ندارد، هیچ کس برای استقبال از محصولات شما مشتاق نیست. بنابراین طراحی سایت فروشگاهی یک گام موثر در رونق کسب و کار شما است.

3. پیشرفت و رشد کسب و کار

فناوری در حال تغییر جهان است و مشتریان شما نیز با آن تغییر می کنند. از سال 2016 ، 79٪ از مصرف کنندگان خرید آنلاین می کنند. تجارت الکترونیکی هم باعث گسترش افق های تجاری می شود و هم خطوط رقابت در دنیای تجارت های کوچک و جزئی را تار می کند. امکان دارد فروشگاهی که در روزهای گذشته فقط با فروشگاه های محلی لباس و احتمالاً فروشگاه های بزرگ جعبه در شهرهای همسایه رقابت می کرد، اکنون با ده ها هزار فروشگاه لباس آنلاین در سراسر فضای وب رقابت کند. اما در این بین فرصتی طلایی وجود دارد، طراحی سایت برای شغل خود به معنای گشودن دریچه ای برای امکان فروش محصولات به مشتریان بصورت آنلاین و رشد مشاغل است.

هدف واقعی هر وب سایت جلب توجه، بازدید و فروش است. اجازه ندهید که ترس از مشکلات راه اندازی و طراحی سایت، شما را از ادامه حرکت منصرف کند.

4. هدایت مشتری

وب سایت به عنوان یکی از ابزارهای مهم در فرآیند هدایت مشتریان در کسب و کارها، تأثیر قابل توجهی بر هدایت مشتری دارد. از طریق وب سایت، کسب و کارها می توانند محتوای خود را به مشتریان خود ارائه کنند و ایجاد تجربه ای برای آنها فراهم کنند که به نتیجه گیری درباره خرید از کسب و کار کمک می کند.

جمع بندی

مطالعات نشان می دهد 34 درصد از مصرف کنندگان اگر وب سایتی نداشته باشید؛ بعید است از شما خرید کنند. با طراحی سایت، کسب و کار شما می تواند اعتماد ایجاد کند، محصولات را ارائه دهد و فروش بیشتری را از مشتریان جدید و موجود کسب کند. بدون وب سایت، تجارت شما فاقد اعتبار خواهد بود و نمی تواند به رشد طولانی مدت دست یابد.

برای خواندن مقالات مرتبط کلیک کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها