نحوه استفاده از فناوری های روز در طراحی سایت

نحوه استفاده از فناوری های روز در طراحی سایت

شناخت کافی نسبت به تکنولوژی‌های جدید در طراحی سایت منجر به طراحی وب سایت‌هایی پر مخاطب و کاربردی خواهد شد. از این رو، برای توسعه دهندگان وب بسیار ضروری است که آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا در زمینه طراحی سایت را به سرعت فرا گرفته و تغییرات لازم را در پروژه‌های خود اعمال نمایند. هرچند که اخیرا شاهد طراحی‌هایی ساده و دور از پیچیدگی فراوان هستیم، به نحوی که بر تعداد سایت‌های فنی اما کاربرپسند، روز به روز افزوده می‎شود.

به تکنولوژی های طراحی سایت، تکنولوژی های توسعه وب (web development technologies) گفته می شود. همانطور که انسان ها با هم ارتباط بر قرار می کنند، کامپیوتر ها نیز نیاز به برقراری ارتباط دارند. این تکنولوژی ها، ابزار و زبان های نشانه گذاری و بسته های چند رسانه ای هستند که برای ارتباط رایانه ها استفاده می شوند.

چرا باید از جدیدترین تکنولوژی های طراحی سایت استفاده کرد؟

استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها باعث می‌شود که سایتی بهتر و به روز و متناسب با نیازهای امروز مشتری طراحی کنید. با پیشرفت تکنولوژی و توسعه ابزارهای طراحی و ساخت سایت اختصاصی، انتظارات مشتریان نیز روز به روز افزایش می‌یابد. آن‌ها خواهان سایتی با سرعت بارگذاری بالا هستند. امنیت سایت، سازگاری با موبایل (سایت ریسپانسیو) و عواملی از این دست برای مخاطبان اهمیت زیادی دارند. استفاده از تکنولوژی‌های جدید در طراحی و توسعه سایت، به کسب‌وکارها کمک می‌کند که این نیازها را بهتر برآورده کرده و مخاطبان بیشتری داشته باشند.

انواع تکنولوژی های طراحی سایت

جاوا اسکریپت JavaScript

جاوا اسکریپت که به اختصار به آن JS گفته می‎شود، از محبوب‏ترین زبان‌های برنامه نویسی دنیا به شمار آمده که می‏تواند از انواع روش‌های برنامه نویسی پشتیبانی کند. جاوا اسکریپت، استفاده فراوانی در برنامه نویسی سمت سرور (Server Side) دارد و علاوه بر آن در طراحی اپلیکیشن‌های دستکتاپ، موبایل و بازی‌ها نیز کاربرد فراوانی دارد.

از آنجایی که جاوا اسکریپت، یک زبان شئ گرا است، می‏تواند به سایت‌های مختلف روح دهد و باعث افزایش سطح تعامل کاربران شود. به این صورت که با بهره گیری از این ابزار، می‏توانید فایل‌های صوتی، تصویری، انمیشن و سایر عوامل پویایی و زییاسازی را، در صفحات وب سایت خود اجرا کرده و جذابیت سایت را دوچندان کنید.

روبی Ruby

ماتسوموتو، سازنده زبان برنامه نویسی روبی است که آن را با هدف ارتقاء رابط کاربری و افزایش تمرکز بر نیازهای انسان، بوجود آورد. این زبان سمت سرور، از قدرت فراوانی برخوردار است تا آنجا که وب‎سایت‌هایی همچون GitHub و Groupon از این زبان استفاده می‌کنند.

از مهم‏ترین مزیت‏های این تکنولوژی جدید می‏توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاربرد فراوان در توسعه وب
  • شئ گرایی
  • برخورداری از فریم‎ورک محبوب  Ruby on Rails که برای افراد مبتدی بسیار سودمند است
  • قابلیت پیاده سازی در سیستم‏ عامل‏های مختلف
  • انعطاف پذیری بالا

AMP

AMP  مخفف Accelerated Mobile Pages و به معنای صفحات موبایلی پرشتاب است که در واقع به نوعی استاندارد کدنویسی سایت به شمار می‎‌آید. AMP با این هدف شکل گرفت که صفحات سایت، با سرعت و شتاب بیشتری برای کاربران به نمایش درآید و جالب است بدانید که این تکنولوژی، یک نسخه کاملا خلاصه شده از HTML می‌باشد.

در سال 2015 گوگل به این نتیجه رسید که سرعت نمایش سایت‌ها در موبایل کاربران بسیار ضعیف است. از این رو با ایجاد AMP، کمک بزرگی به توسعه دهندگان وب کرد. اگر سایت خود را با استفاده از این ابزار طراحی کنید، شما تنها به چند کد برای نوشتن نیاز دارید و الباقی کار را خود گوگل بر عهده خواهد گرفت.

فریم ورک  Laravel

در حوزه طراحی وب، زبان‌های بسیاری وجود دارد که زبان برنامه نویسی PHP یکی از همان زبان‌های پرطرفدار و شناخته شده است. پی اچ پی، فریم ورک‌های متعددی دارد که لاراول یکی از آن‏ها است. علت محبوبیت لااراول در این است که علاوه بر متن باز و رایگان بودن، سرویس‏‌های مختلفی همچون پرداخت صورت حساب، تأیید هویت کاربران و… را در اختیار توسعه دهندگان وب قرار می‏‌دهد.

Bootstrap

بوت استرپ، یک فریم ورک CSS رایگان و متن باز است و در طراحی سایت‌های ریسپانسیو یا واکنش گرا، مورد استفاده قرار می‏گیرد. جالب است بدانید که این ابزار در میان 5 فریم ورک فرانت اند مطرح در دنیا قرار گرفته و قالب‌های متنوعی نیز دارد. این قالب‏ها به شما در ساخت و طراحی اجزاء مختلف رابط کاربری همچون دکمه‌ها، نوار وضعیت، فرم‎‌ها و… کمک خواهند کرد.

مرورگرها

همانطور که می‌‏دانید مرورگرها، نرم افزارهایی هستند که می‏توان با به‌کار گرفتن آن‏ها وارد اینترنت شد. اینگونه ابزارها به کاربران کمک می‌کنند تا اطلاعات موجود در سایت‌ها را مشاهده کرده و از آن‏ها به روش‌های مختلف استفاده کنند.

مرورگرها از جمله تکنولوژی‌های جدید در طراحی وب سایت‌ها محسوب شده که انواع مختلفی دارند. اینترنت اکسپلور، سفاری، گوگل کروم، فایرفاکس و موزیلا از محبوب‎ترین مرورگرهای حال حاضر وب هستند.

نحوه استفاده از فناوری های روز در طراحی سایت

بهترین تکنولوژی های طراحی سایت

در بین تکنولوژی های طراحی سایت معرفی شده، تکنولوژی های زیر به عنوان بهترین تکنولوژی های طراحی سایت انتخاب شده اند.

  • تکنولوژی طراحی قالب سایت با HTML و HTML5
  • تکنولوژی طراحی سایت با CSS و CSS3
  • تکنولوژی LESS و SASS
  • تکنولوژی JavaScript
  • تکنولوژی JQuery
  • تکنولوژی PHP برای برنامه نویسی سایت
  • Ionic Framework

مزایای تکنولوژی های طراحی سایت

تکنولوژی های طراحی سایت همانند ابزارهای مختلف طراحی سایت، مزایای زیادی دارند.

سازگاری با تمامی دستگاه ها

این مزیت یکی از بهترین مزیت های تکنولوژی های طراحی سایت به حساب می آید. کاربران برای مشاهده سایت شما از دستگاه های مختلفی استفاده می کنند و دستگاه ها دارای صفحه نمایش با سایز های متفاوتی هستند. دلیل بهترین بودن ویژگی سازگاری با تمام دستگاه ها این است که طراحی سایت شما به صورتی می باشد که کاربر بتواند روی تمام دستگاه ها، سایت شما را بدون عیب و نقص مشاهده نماید.

استفاده از گرافیک زیبا

در زمان های گذشته طراحان برای ایجاد انیمیشن و گرافیک سایت از ابزار GIF استفاده می کردند که به دلیل نیاز زیاد به حافظه و خسته کننده بودن، این ابزار منسوخ شد. تکنولوژی های طراحی سایت، برای ایجاد گرافیک و انیمیشن های زیبا از ابزارهایی همچون jQuery، CSS3 و HTML 5 استفاده می کند، همین موضوع باعث ساخت انیمیشن های بهتر با سادگی بیشتر، استفاده کمتر از حافظه و بالا رفتن سرعت بار گذاری سایت می شود.

استفاده از فونت های سفارشی و خوانا

انتخاب فونت های مناسب و خوانا برای سایت، کار بسیار سختی می باشد. بیشتر طراحان برای انتخاب فونت های سفارشی از نرم افزارهای مخصوص فونت ها استفاده می کنند که معمولا دچار مشکل می شوند. با معرفی شدن تکنولوژی های طراحی سایت، پیشرفت فناوری و بهتر شدن روش های کد نویسی این مشکل برطرف شد و به راحتی می توانید فونت مناسب کسب و کار خود را انتخاب نمایید و در ذهن مشتریان خود ماندگار شوید.

بهینه سازی سئو

بهینه سازی سایت که به آن سئو گفته می شود، یکی از تاثیر گذار ترین موضوع در رتبه گوگل می باشد. این موضوع باعث افزایش ترافیک و بازدید سایت شما می شود.

پشتیبانی از شبکه های اجتماعی

استفاده از شبکه های اجتماعی یکی از راه های پیشرفت کسب و کار شما می باشد. شبکه های اجتماعی برای نمایش و به اشتراک گذاری محتوای کسب و کار شما مورد استفاده قرار می گیرد.

برند سازی (Branding)

برند سازی یا برندینگ (Branding) یکی از مهم ترین ویژگی های تکنولوژی های طراحی سایت می باشد. برند سازی برای آگاهی و افزایش تعداد مشتری کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد. فراموش نکنید که برند سازی یا برندینگ (Branding) نام تجاری کسب و کار شما است که باعث ماندگاری شما می شود.

برای خواندن مقالات مرتبط کلیک کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها