تکنیک‌ها و اصول طراحی سایت

تکنیک‌ها و اصول طراحی سایت

طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت عبارت است از مراحل مربوط به ساخت و طراحی یک پایگاه اینترنتی برای اطلاع رسانی، معرفی شرکت یا فروش محصولات مختلف.
طراحی سایت، هنر و علم ایجاد زیبایی‌شناسی بصری یک وب‌سایت، از جمله طرح‌بندی، طرح‌بندی رنگ، تایپوگرافی و تصاویر است و در عین حال از قابلیت استفاده و عملکرد سایت نیز اطمینان می‌دهد. این شامل همه چیز از برنامه ریزی و مفهوم سازی طراحی وب سایت گرفته تا اجرای آن با کدنویسی و زبان های برنامه نویسی مانند HTML، CSS و جاوا اسکریپت است. هدف اولیه طراحی وب ارائه یک تجربه کاربری بهینه است که بازدیدکنندگان را درگیر و آگاه کند و آنها را تشویق به انجام اقداماتی کند، خواه خرید، پر کردن فرم تماس یا اشتراک گذاری محتوا در رسانه های اجتماعی باشد. طراحی وب زمینه ای است که دائماً در حال تحول است و به روز ماندن با آخرین روندها و فناوری های طراحی برای ایجاد وب سایت های موفق بسیار مهم است.

تکنیک طراحی سایت

هنگام ایجاد یک طراحی وب سایت موثر، خوب است بدانید که طراحی بصری موفقیت یک سایت را تعیین نمی کند. در عوض، قابلیت استفاده و سودمندی انجام می شود. پس از همه، این کاربر است که تصمیم می گیرد یک سایت قابل مشاهده باشد یا خیر. طراحی های کاربر محور به یک استاندارد صنعتی برای سودآورترین و موفق ترین سایت ها تبدیل شده است. نکات زیر برای طراحی وب سایت موثر است.

اگر کاربر متوجه شود که نمی تواند از یک تابع مشخص استفاده کند، اغلب ناامید می شود و سایت را ترک می کند. در حقیقت، ارائه نکردن یک ویژگی بهتر از در دسترس بودن آن است اما به درستی کار نمی کند. ما به جزئیات در مورد پیاده سازی نمی پردازیم. اگر خواننده به این اطلاعات نیاز داشته باشد، مقدار زیادی از آن را در وب پیدا خواهد کرد.

در عوض، ما به اصول اصلی اکتشافی و رویکردهای توسعه یک سایت سودآور نگاه خواهیم کرد. از این گذشته، تکنیک‌های مؤثر طراحی وب هنگامی که به درستی مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توانند به تصمیمات طراحی پیچیده‌تری منجر شوند و ممکن است فرآیند درک اطلاعات ارائه‌شده را ساده‌تر کنند.

همانطور که “زیبایی در چشم بیننده است” اثربخشی طراحی وب نیز چنین است. دیگر فقط در مورد فرم (جنبه های بصری) نیست. عملکرد (استفاده از سایت چقدر آسان است) اکنون نقش مهمی در نحوه قضاوت کاربران در مورد سایت دارد.

ابتدا، برای استفاده صحیح از تکنیک ها/اصول طراحی وب، باید نحوه تعامل کاربران با وب سایت ها را درک کنیم. آنها در مورد آن چگونه فکر می کنند و الگوهای اساسی رفتار کاربر در هنگام تعامل با سایت چیست.

سادگی بهترین راه برای در نظر گرفتن تجربه کاربری و قابلیت استفاده از وب سایت شما است. در زیر راه‌هایی برای دستیابی به سادگی از طریق طراحی آورده شده است.

رنگ

تکنیک طراحی سایت: رنگ قدرت انتقال پیام‌ها و برانگیختن پاسخ‌های احساسی را دارد. یافتن پالت رنگی متناسب با برند شما به شما این امکان را می‌دهد که بر رفتار مشتری خود نسبت به برند خود تأثیر بگذارید. انتخاب رنگ را به کمتر از ۵ رنگ محدود کنید. رنگ‌های مکمل خیلی خوب کار می‌کنند. ترکیب رنگ‌های دلپذیر باعث افزایش جذب مشتری و ایجاد حس خوبی در کاربر می‌شود.

سبک و تایپوگرافی منحصر به فرد

برند خود را از طریق تایپوگرافی خاص بیان کنید. این به کاربران کمک می کند تا شرکت شما را از رقبا تشخیص دهند.

تایپوگرافی با کیفیت از دانشی که طراحان دیگر انجام داده اند به دست آمده است. بر اساس این درک تصمیم گیری کنید. همیشه نیاز به چیزی وجود دارد که احساس متفاوتی داشته باشد. به عنوان مثال، هر رابط شامل مجموعه ای از انتخاب هایی است که کاربر می تواند انجام دهد. نوع شما باید این فرآیند تصمیم گیری را حفظ کند. تایپوگرافی مرتبط خواننده را به سمت محتوا هدایت می کند. تایپوگرافی عالی برای کاربر “شفاف” است. همچنین حروفی را انتخاب کنید که در اندازه های مختلف به خوبی کار کند.

به خاطر داشته باشید که سبک بیش از حد خلاقانه ممکن است کاربر را گیج کند. از فرم های رایج استفاده کنید.

تکنیک های موثر طراحی وب، تجربه کاربران را دلپذیرتر می کند. دکمه‌های فراخوان مربوطه و تایپوگرافی منحصربه‌فرد توجه بازدیدکنندگان را به سمت درستی سوق می‌دهد.

تصویرسازی

تصویرسازی هر جنبه بصری مورد استفاده در ارتباطات است. این شامل عکاسی ثابت، تصویرسازی، ویدئو و همه اشکال گرافیکی است. همه تصاویر باید گویا باشند و روح شرکت را تسخیر کنند و به عنوان تجسم شخصیت برند آنها عمل کنند. بیشتر اطلاعات اولیه‌ای که ما در وب سایت‌ها مصرف می‌کنیم، بصری است و به عنوان اولین برداشت، مهم است که از تصاویر با کیفیت بالا برای ایجاد تصور حرفه‌ای و اعتبار در ذهن بازدیدکنندگان استفاده شود.

زمان بارگذاری

انتظار برای بارگذاری یک سایت باعث از دست دادن بازدیدکنندگان می‌شود. تقریباً نیمی از بازدیدکنندگان وب انتظار دارند که یک سایت در ۲ ثانیه یا کمتر بارگذاری شود و به طور بالقوه سایتی را که بارگذاری نشده است در عرض ۳ ثانیه ترک می‌کنند. بهینه سازی اندازه تصویر به بارگذاری سریعتر سایت شما کمک می‌کند.

 

انیمیشن وب

تکنیک طراحی سایت: در عصر حاضر ما همه عجله دارند و زمان کم است. بنابراین ، انیمیشن وب بخشی ضروری از وب سایت است. انیمیشن می‌تواند نقش مهمی در ساده‌تر کردن ایده‌ها و رابط‌ها داشته باشد. انیمیشن وب می‌تواند ایده‌های پیچیده را در مدت زمان کمی ارائه دهد.

انیمیشن‌ها همچنان قدرت برند را در دنیای دیجیتال ما به نمایش می‌گذارند و شخصیت بزرگی را به برند ارائه می‌دهند و آن را ایستا کوچک و پویاتر می‌کنند.

خب، تعداد ابزارهای خلاقانه‌ای که در دسترس طراحان است، نقش مهمی ایفا کرده است. برخی از این ابزارها برای سازندگان، توسعه دهندگان یا سایر غیر انیماتورها طراحی شده اند و دارای رابط‌هایی هستند که برای روشن کردن مشکلات ایجاد آنها طراحی شده اند.

این زمین بازی را به روی کاربر باز می‌کند و آنها را قادر می‌سازد انیمیشن را مطالعه کنند. این زیبا است زیرا از نظر تاریخی، غیر انیماتورها از بخش انیمیشن پروژه خلاص شده اند. با این حال، به عنوان یک تصویر عملی طراحی وب، انیمیشن وب می‌تواند توجه کاربر را جلب کند و یک بازی بازاریابی خوب باشد.

طراحی وب سایت واکنش گرا

تکنیک طراحی سایت: امروزه استفاده از دستگاه‌های مختلف برای ورود به وب رایج است و به نظر می‌رسد اندازه صفحه نمایش همه آنها متفاوت است. شما باید مطمئن شوید که وب سایت شما سازگار با موبایل است . اگر به دلایلی نمی توانید، همیشه می‌توانید آن را در یک طرح پاسخگو بازسازی کنید. سعی کنید از ساخت یک سایت اختصاصی موبایل خودداری کنید.

انواع مدل های مختلف طراحی سایت چیست؟

انواع مختلفی از طراحی وب وجود دارد، از جمله:

  • طراحی تخت: طراحی مسطح یک رویکرد طراحی مینیمالیستی است که از خطوط تمیز، رنگ های جسورانه و اشکال ساده برای ایجاد ظاهری ساده و مدرن استفاده می کند.
  • طراحی متریال: طراحی متریال یک زبان طراحی است که توسط گوگل ایجاد شده است که از عمق، سایه و حرکت برای ایجاد یک رابط واقعی و لمسی استفاده می کند.
  • طراحی مینیمالیستی: طراحی مینیمالیستی یک رویکرد طراحی است که بر سادگی و کاهش عناصر به اشکال اساسی آنها تمرکز دارد. این یک طراحی تمیز و بدون درهم و برهم ایجاد می کند که می تواند در انتقال پیام بسیار موثر باشد.
  • طراحی تایپوگرافی: طراحی تایپوگرافی بر استفاده از تایپوگرافی به عنوان یک عنصر کلیدی در طراحی تمرکز دارد. این می تواند شامل انتخاب فونت منحصر به فرد، طرح بندی خلاقانه و حروف سفارشی برای ایجاد ظاهری منحصر به فرد باشد.
  • طراحی گویا: طراحی گویا از تصاویر یا گرافیک های سفارشی برای ایجاد یک طراحی وب سایت منحصر به فرد و جذاب استفاده می کند. این می تواند یک راه عالی برای ارتباط بصری پیام یا شخصیت یک برند باشد.
  • طراحی پارالاکس: طراحی پارالاکس از اسکرول برای ایجاد توهم عمق و حرکت استفاده می کند. این می تواند از نظر بصری راهی چشمگیر برای نمایش محتوا و ایجاد یک تجربه کاربری جذاب باشد.
  • طراحی واکنش گرا: طراحی ریسپانسیو رویکردی برای طراحی وب است که تضمین می کند وب سایت در هر دستگاه یا اندازه صفحه نمایش، از دسکتاپ گرفته تا گوشی های هوشمند، ظاهر و عملکرد خوبی دارد.

هر نوع طراحی وب نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارد و انتخاب اینکه کدام یک از آنها استفاده شود به اهداف و نیازهای وب سایت بستگی دارد. یک طراح وب ماهر می تواند به تعیین نوع طراحی برای یک پروژه خاص کمک کند.

قیمت طراحی سایت چقدر است؟

برای اطلاع از قیمت طراحی سایت و انواع تکنیک طراحی سایت با متخصصان ما در شرکت داده پرداز نگین آسیا تماس بگیرید.

شماره‌ تماس: 09137171896

 

برای خواندن مقالات مرتبط کلیک کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها