طراحی سایت با cms

CMS چیست؟

cms مخفف عبارت content management system است که به معنای سیستم مدیریت محتوا می باشد و به نرم افزارهایی گفته می شود که نظام قابل مدیریتی را در ثبت ,بروزرسانی و بازیابی اطلاعات فراهم می آورند. این نرم افزارها الزاما وابسته به وب نیستند و برنامه های کاربردی مدیریت محتوای وب سایت های اینترنتی , صرفا یک نمونه از این گونه سیستمها می باشد.
cms ها چرخه زندگی صفحات وب را از لحظه ایجاد تا زمان انقراض در بر می‌گیرند و به صاحبان سایت های اینترنتی , که لزوما آشنایی با مباحث تخصصی اینترنت , وب و برنامه نویسی ندارند اجازه می دهند بتوانند سایت های خود را به صورت حرفه ای مدیریت و به روز رسانی کنند.
سیستم مدیریت محتوا تحولی شگرف در زمینه طراحی و مدیریت سایت‌های اینترنتی به‌شمار می‌آید. امروزه توقع بینندگان سایت‌ها بسیار بالا رفته و دیگر مرور سایت‌هایی با صفحات ثابت و راكد(static) هیجانی در آنها ایجاد نمی‌كند. امروزه كاربران به‌‌دنبال سایت‌هایی می‌گردند كه بتوانند به نوعی در گوشه‌ای از آن سهمی داشته باشند و ارائه مطالب و اطلاعات جدید در هر بار رجوع كاربران به سایت می‌تواند آنها را پایبند وب سایت نماید.

CMS  اختصاصی چیست و چرا ؟

CMS اختصاصی با توجه به نیازهای کسب و کار شما از ابتدا توسط کارشناسان فنی حوزه طراحی سایت ایجاد می شود و میتواند یک وب سایت شما را عالی و بی نظیر تبدیل کند. در دنیای دیجیتال، یک CMS مناسب تضمین می کند که ایجاد محتوای بسیار آسان تر از قبل خواهد بود و این موضوع به اینجا ختم نخواهد شد بلکه هر آنچیزی که در وردپرس غیرقابل دسترس بود را در به شما میدهد.

دلایل زیادی برای طراحی سایت با CMS اختصاصی وجود دارد . یکی از بهترین دلایل این است که امکانات زیادی در مورد سفارشی سازی به شما ارائه خواهد داد. مهم تر از همه، یک CMS اختصاصی به شما اجازه می دهد تا وب سایتی طراحی کنید که دقیقا خواسته های شما را برآورده کند. CMS های جایگزین، مانند وردپرس، افزونه هایی را ارائه می دهند که می توانند کمک کننده باشند اما متأسفانه، این ابزارها فقط می توانند مقدار محدودی از عملکرد را به پلتفرم شما اضافه کنند. علاوه بر این، یک CMS اختصاصی می تواند به سرعت بارگذاری وب سایت شما کمک کند. این امر هم برای تجربه کاربری و هم برای تلاش ‌های سئو بسیار مهم است.

سیستم مدیریت محتوای اختصاصی (CMS) را می توان آینده کسب و کارهای آنلاین دانست. امروزه همه کسب و کارها به نوعی در فضای اینترنت حضوری آنلاین دارند و دست به فعالیت می زنند. یک سیستم مدیریت محتوا بستری را برای کسب و کارها فراهم می کند تا کسب و کار خود را به شیوه ای فردی و خلاقانه تعریف کنند.

سیستم مدیریت محتوای اختصاصی (CMS) برای همه مشاغل مناسب نیست، کسب و کارهایی وجود دارد که این CMS می تواند با هدف آنها مطابقت نداشته باشد. این امر خیلی به اندازه و نوع کسب و کار شما بستگی دارد. یک کسب و کار کوچک نیاز چندانی به CMS ندارد، در حالیکه برای طراحی فروشگاه اینترنتی می توان با CMS اختصاصی به سرعت رشد کرد.

مزایای CMS اختصاصی

 

-سرعت بالاتر، انعطاف بیشتر

زمانیکه همه چیز از ابتدا توسط یک طراح سایت حرفه ای و متناسب با اهداف شما پیاده سازی میشود یعنی از هر گونه کد اضافی در صفحه و جدول بی استفاده در دیتابیس پرهیز شده و دسترسی به اطلاعات در سریعترین زمان ممکن رخ میدهد. همچنین تسلط این فرد بر هسته ای که نوشته است و ارتباطات داخلی کدها به او کمک میکند که در زمینه ارتقای آن انعطاف پذیری بالایی داشته و امکانات متنوعی را به آن اضافه کند.

-امنیت بالادر CMS اختصاصی

یکی از مهمترین فاکتورهایی که در یک CMS‌ اختصاصی همواره مورد توجه قرار میگیرد امنیت بالای آن است. این امنیت ناشی از اختصاصی بودن کدها و عدم اطلاع سایرین از پشت پرده سایت است. تصور کنید که سایت شما به زبانی جدید که هیچ کس در دنیا بلد نیست نوشته شده باشد، در نتیجه جاسوسی از آن بسیار سخت خواهد بود.

معایب CMS اختصاصی

در کنار ویژگی هایی مانند امنیت و سرعت که در یک CMS اختصاصی مورد توجه است فاکتورهای دیگری نیز باید در طراحی وب سایت در نظر گرفت که میتوانند بر انتخاب شما تاثیرگذار باشند. مهمترین معایب یک سیستم مدیرت محتوای اختصاصی به شرح زیر است:

هزینه بالا و زمان طولانی برای طراحی سایت

تصور کنید که برای خرید یک دست کت و شلوار به بازار مراجعه کنید یا به یک خیاط شخصی دوز، کدامیک هزینه بالاتری خواهند داشت؟ همین مثال در طراحی سایت نیز وجود دارد. زمانیکه شما از سیستم های مدیریت محتوای رایگان استفاده میکنید بخش زیادی از هزینه های طراحی و توسعه پنل های مدیریتی را پیش رو نخواهید داشت.

در طراحی سایت با CMS اختصاصی مدت طراحی سایت شما افزایش یافته و به همین نسبت هزینه های شما بیشتر میشود. ممکن است یک شرکت به شما پیشنهاد قیمتی مشابه با یک سایت وردپرسی اختصاصی برای یک CMS اختصاصی بدهد، در این شرایط باید به این فکر کنید که آن CMS برای شما اختصاصی نیست بلکه برای آن شرکت اختصاصی است. یعنی یک CMS توسط یک تیم ۵ تا ۱۰ نفره پیاده سازی شده و با عنوان اختصاصی به شما فروخته میشود، حال آنکه همین سیستم به شرکت های دیگر و زمینه های کاری دیگر نیز فروخته خواهد شد و عملا اختصاصی بودن آن برای شما نیست بلکه برای شرکت تولید کننده است.

برای خواندن مقالات مرتبط کلیک کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها