بهترین ابزارهای طراحی سایت

بهترین ابزارهای طراحی سایت

در گذشته برای طراحی سایت نیاز به دانش و مهارت کدنویسی به یکی از زبان‌های تحت وب داشتید اما امروزه ابزارهای آماده زیادی ارائه شده‌اند که هیچ نیازی به کدنویسی ندارند. این ابزارها نه‌تنها شما را از کدنویسی راحت کرده‌اند، بلکه قالب‌های آماده و امکانات گرافیکی چشم‌گیری هم در اختیارتان می‌گذارند.

به همین دلیل در دنیای امروز طراحی سایت حرفه‌ای دیگر یک کار تخصصی دست‌نیافتنی نیست. حداقل می‌توانید با استفاده از ابزارهای طراحی سایت، برخی نیازهای سایت را بدون کمک برنامه‌نویس رفع کنید.

Pattern Lab

Pattern Lab یک ابزار طراحی سایت است که بر اساس الگو ها می باشد که توسط Dave Oslen  و Brad Frost درست شده است. این ابزار بر اساس طراحی اتمیک است به این معنی که طراحی شما را به کوچیک ترین اجزای تشکیل دهنده ی آن ها می شکاند و از کوچکترین جز سازنده به اسم اتم و ترکیب کردن اونا با هم کم کم کامپوننت ها رو می سازیم و طراحی رو پیش می بریم. این اجزایی که از ترکیب کردن این اتم ها به دست میاد قابلیت استفاده ی دوباره دارند.
اگر چه هسته ی سایت طراحی استاتیک یک وب سایت می باشد اما Patter Lab  خیلی بیشتر از ایناست. هم زبان و هم ابزاری مناسب و عالی است. به شما اجازه می دهد تا الگو های UI را درون الگوهای دیگر قرار دهید و همین طور با داده های پویا طراحی کنید و ویژگی هایی داره که به شما اطمینان میده که بتونین با viewport های مختلف و صفحه های مختلف کار کنین تا کاملا مطمئن بشید که طراحی شما واکنش گرا می باشد. به شما همچنان این اطمینان را می دهد که طراحی شما کاملا قابل گسترش و توسعه می باشد.

وردپرس

WordPress یک سیستم مدیریت محتوای متن باز است که کاملا رایگان در اختیار شما قرار دارد. این سیستم به راحتی و ظرف چند دقیقه روی سایت شما نصب می‌شود. برای کار کردن با آن نیاز به هیچ گونه دانش برنامه نویسی ندارید. همچنی هزاران قالب رایگان و پولی برای وردپرس وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید قابلیت‌های سایت خود را افزایش دهید.

در استفاده از وردپرس باید توجه داشته باشید که این ابزار رایگان است اما باید هزینه‌های دیگری برای هاست و دامنه سایت خود بپردازید. وردپرس پرکاربردترین سیستم مدیریت محتوا در سطح اینترنت است که هزاران قالب و افزونه برای آن عرضه شده است. این باعث شده تنظیمات و شخصی‌سازی سایت با استفاده از وردپرس به راحتی قابل اجرا باشد. البته در کنار این مزیت‌ها باید مراقب امینت سایت خود باشید زیرا وردپرس امنیت خیلی بالایی برای سایت شما فراهم نمی‌کند.

Avocode

Avocode  ابزاری است که به توسعه دهندگان ظاهر کمک می کند تا به راحتی از Photoshop و Sketch طرح طراحی شده ی خود را کد نویسی کنند. این ابزار به وسیله همان گروهی ساخته شده که PNG hat و CSS hat را به بازار آورده اند و خب از آن ها بعید نبود تا پروسه ی خروجی را یک قدم جلوتر حرکت بدهند. اگر چه قدم های قبلی هم به شما اجازه می داد که از دارایی خود خروجی بگیرید، چیزی که Avocode را خیلی ویژه می کند این است که می توانید فقط با یک کلیک و با استفاده از پلاگین Photoshop ، PSD خود را با Avocode  همگام یا Sync کنید.
Avocode  سریعا و به صورت اتوماتیک PSD و یا فایل Sketch  شما را آنالیز می کند و همه چی رو به صورت یک UI طراحی شده ی زیبا در می آورد. شما بعد از کنترل همه جانبه ای بر روی صادر کردن دارایی های خود دارید به طور نمونه می توانید به صورت استاندارد به صورت SVG خروجی بگیرید.

بهترین ابزارهای طراحی سایت

Figma

Figma را بیشتر باید ابزاری برای طراحی رابط کاربری سایت دانست. ابزاری که با استفاده از آن چند کاربر می‌توانند همزمان روی طراحی یک سایت کار کنند. این ابزار به صورت یک برنامه آنلاین ارائه شده که شما را از دانلود و نصب روی سیستم خود بی‌نیاز کرده است. در نسخه رایگان Figma شما می‌توانید با تیم خود بدون محدودیت در تعداد ویرایشگرها و نظردهندگان روی یک پروژه کار کنید. اما یکی از محدودیت‌های این نسخه مدت زمان نگهداری تاریخچه تغییرات قبلی است. یعنی طراحی‌‌های قبلی که آن‌ها را در سایت تغییر داده‌اید، تنها 30 روز ذخیره می‌شوند. اما اگر از نسخه حرفه‌ای Figma استفاده کنید، هیچ محدودیتی در تعداد پروژه‌ها و مدت ذخیره‌سازی تغییرات قبلی نخواهید داشت.

Sketch

Sketch هم یکی بهترین ابزارهای طراحی سایت شناخته شده است. Sketch با یک ابزار طراحی برداری عرضه شده که کارکردن تیمی روی رابط کاربری و نمونه‌های اولیه سایت را امکان‌پذیر کرده است. این ابزار به طور ویژه برای طراحی وب سایت و برنامه های وب به کار می‌رود و تنها روی سیستم عامل مک قابل استفاده است. برجسته‌ترین ویژگی آن را باید در واضح بودن رابط کاربری آن و عملکرد فوق‌العاده آن دانست که باعث شده کارکردن با آن بسیار ساده باشد.

Google Web Designer

نرم افزار Google Web Designer به عنوان نرم افزار طراحی سایت پیشرفته معرفی شده است که به شما این امکان را می دهد تا طراحی و ساخت صفحات HTML5 و سایر محتوای وب را به صورت رابط بصری و کد یکپارچه انجام دهید. این نرم افزار دارای مزایای زیر می باشد.

  • ایجاد محتوا به کمک ابزارهای طراحی، متن و اشیاء ۳D و …
  • ایجاد فایل های CSS، جاوا اسکریپت، و XML و امکان تکمیل خودکار کد
  • انتشار سند نهایی خود با HTML5، CSS3 و جاوا اسکریپت

Adobe XD

با اینکه Adobe XD یکی از جدیدترین ابزارهای لازم برای طراحی سایت به شمار می‌آید اما خیلی زود جای خود را در بین طراحان سایت باز کرد. از آنجا که نرم‌افزاهای فوتوشاپ، ایلوستریتور و ایندیزاین از دیگر برنامه‌های شرکت Adobe در زمینه طراحی گرافیک بودند که شهرت زیادی داشتند، Adobe XD هم به انتخاب اول برای طراحی سایت توسط بسیاری از طراحان تبدیل شد.

حتی اگر با دیگر محصولات ادوب آشنایی نداشته باشید، باز هم Adobe XD می‌تواند به انتخاب اول شما تبدیل شود. این نرم‌افزارها ابزارهای مختلفی برای طراحی المان‌های رابط کاربری و تست آن‌‎ها در اختیارتان می‌گذارد. البته باید توجه داشته باشید تنها نسخه آزمایشی این نرم‎افزار رایگان است.

UXPin

یک ابزار انعطاف پذیر طراحی وب است. این ابزار تشکیل قاب و نمونه اولیه است که تنها به کار خاصی محدود نیست. UXPin تجربه و ابزار عالی ای که حتی می تونید بگین به دست تیم UX ساخته شده است.

من عاشق اینم که تیم انقدر انعطاف پذیری در اختیار ما قرار می دهد. شما از همون اول این انتخاب رو دارید که با یک صفحه ی خالی آیفون شروع کنید یا با یک وب سایت واکنشگرا و می تونید همه چی رو در app خود طراحی کنید. و اگر پروژه ای از قبل دارید که فقط می خواهید یک سری تعاملات بهش اضافه کنید می تونید با ابزار هایی که داره از Photoshop  و Sketch این کار را انجام دهید.

اگه شما قصد دارید تا از ابتدا طراحی قابی را شروع کنید کتابخانه های مختلفی از جمله UX pattern ها مختلفی مثل foundation  و bootstrap و همین طور حتی iOS و خیلی چیزای دیگه رو در اختیار شما قرار میدهد.

FlowMapp

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های طراحی سایت، درک سفر مشتری است. FlowMapp یکی از ابزارهای طراحی سایت است که به شما کمک می‌کند فلوچارت‌هایی برای درک نقشه سفر مشتری و آنچه که به دنبال آن هستند، تهیه کنید. این ابزار امکان فعالیت تیمی روی پروژه‌های مختلف را به شما می‌دهد. شاید FlowMapp یک ابزار تمام عیار نباشد، اما مجموعه‌ای از آیکن‌ها و المان‌های تصویری چشمگیر را در اختیارتان می‌گذارد که می‌توانید از آن‌ها برای ارائه آمار سایت به کارفرمای خودتان استفاده کنید. همچنین این ابزار بخشی برای تهیه پرسونای مخاطب دارد که با استفاده از آن می‌توانید تحقیقات مشتری را ارائه دهید.

بهترین ابزارهای طراحی سایتبهترین ابزارهای طراحی سایت

جمع‌بندی
در این مقاله تلاش کردیم لیستی از بهترین نرم‌افزار طراحی سایت را به شما ارائه دهیم. ابزارهای طراحی سایت در دنیای امروز کمک زیادی به صاحبان و مدیران سایت‌ها می‌کنند. در حالی که بسیاری از این افراد دانش و تخصص لازم در زمینه کدنویسی سایت را ندارند، نرم‌افزارهای طراحی سایت امکانات لازم برای ساخت سایت بدون نیاز به کدنویسی را فراهم می‌کنند. علاوه بر این قالب‌های آماده و افزونه‌ها و ابزارهای جانبی هم در همه زمینه‌های طراحی سایت در اختیار کاربران قرار دارند.

برای خواندن مقالات مرتبط کلیک کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها